Klantenservice
Heeft u nog vragen omtrent onze producten, uw levering of voorwaarden? Op onze klantenservice pagina hebben wij voor u een opsomming gemaakt van de meest voorkomende vragen. Mocht het zo zijn dat uw vraag of antwoord hier niet bij staat, dan kunt u uiteraard ten alle tijden contact met ons opnemen.
Verzending en levering
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Uw bestelling wordt door ons met zorg ingepakt en altijd verzekerd verzonden. In de regel versturen wij alles met PostNL. WIJ ZORGEN ER ALTIJD VOOR DAT UW BESTELLING 100% VERZEKERD VERSTUURD WORDT. PostNL verzekert tot 5.500 euro per pakket. Als uw bestelling groter is dan 5.500 euro, dan verdelen wij dit over meerdere pakketten (op onze kosten) zodat de verzending altijd 100% verzekerd is. PostNL zal uw bestelling in de regel binnen 1-2 werkdagen aan u aanbieden. Als u meerdere bestellingen in 1 pakket wilt combineren, dan is dat mogelijk. Het verzoek hiervoor kunt u vermelden in het opmerkingenveld bij het plaatsen van uw bestelling. Wij storten dan de 2e verzendkosten terug op uw rekening. Dit is helaas niet mogelijk voor bestellingen die anders betaald zijn dan met Ideal of Bankoverboeking.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
De levertijd van het product staat aangegeven op de desbetreffende productpagina. Indien de bestelde producten op voorraad zijn, geldt het volgende “Voor 20:00 uur betaald, volgende werkdag verzonden!* “. Zodra uw bestelling klaar is voor verzending zal deze worden aangeboden bij PostNL en zal binnen de volgende 1-2 (werk)dagen aan u aangeboden worden.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat uw bestelling is verzonden, krijgt u van ons een e-mail met daarin de Track-and-Trace code. Via deze Track-and-Trace code kunt u uw bestelling volgen. Soms komen onze mailtjes in uw spam folder (met name bij outlook en hotmail adressen). De spam-folder op uw telefoon toont meestal niet alle spam-mailtjes. Ons advies is om de spam-folder via uw computer te bekijken.
Mijn bestelling is verzonden maar ik heb nog niets ontvangen?
Het kan voorkomen dat er bij de post iets mis gaat, u niet aanwezig bent op moment van aflevering of een andere vorm van miscommunicatie. Mocht uw bestelling langer dan 3 werkdagen onderweg zijn, dan verzoeken u wij contact met ons op te nemen.
Ik ben niet thuis op de verwachte leverdatum, wat nu?
Indien u niet thuis bent op het moment dat uw bestelling aan u wordt aangeboden door PostNL, zullen zij het pakket afleveren op een PostNL afhaalpunt. Hier kunt u de bestelling afhalen.
Ik wil niet dat mijn bestelling aangeboden wordt bij de buren?
Omdat bestellingen met Verzekerservice verstuurd worden, moet er iemand op het afleveradres tekenen voor ontvangst. De Post mag derhalve uw bestelling NOOIT bij de buren afleveren. Mocht dit toch plaats vinden, breng ons hiervan s.v.p. zo spoedig mogelijk van op de hoogte. Wij zullen dan een klacht indienen bij de Post.
Hoeveel wordt er in rekening gebracht voor verzending?
De verzendkosten zijn verschillend per land. Zo rekenen wij € 14,45 verzendkosten voor een zending binnen Nederland (bij orders van € 4.000 of meer is de verzending gratis) en € 26,00 voor België, Frankrijk en Duitsland (bij orders vanaf € 10.000 is verzending gratis). Bij verzending naar Duitsland bedragen de verzendkosten € 26 en boven de € 5.500 + 0.5% van het order bedrag. Wilt u uw bestelling naar een ander land versturen, neem s.v.p. contact met ons op om de mogelijkheden (en kosten) te bespreken. Mocht u een kleine order hebben, neem dan vooraf contact met ons op over de eventuele mogelijkheden te bespreken om op een goedkopere manier de verzending te verzorgen. In sommige gevallen kunnen wij met brievenbus track en trace uw order versturen. De kosten bedragen € 6,00. Het nadeel is dat uw order niet verzekerd is tegen verlies/diefstal. Het risico hierop is voor uw rekening (alleen als u zelf kiest voor verzending middels brievenbus track en trace)
Wat gebeurt er als mijn levering verloren of beschadigd raakt?
Het kan uiteraard voorkomen dat uw bestelling verloren gaat. In dit geval zullen wij een onderzoek laten starten bij de Post. Mocht uw pakket bij aankomst beschadigd zijn vragen wij u daar foto’s van te maken en het product aan ons te retourneren.
Kan ik de bestelling ook afhalen?
Ja, dit is ook mogelijk. Maak hiervoor svp een afspraak met ons. Wij houden namelijk geen voorraad aan op de afhaallocatie. Voor het afhalen van orders rekenen wij geen extra kosten. Neem hiervoor vooraf contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Garantie
Kapot bij ontvangst
Mocht u per ongeluk een defect of verkeerd product hebben ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk dit binnen veertien dagen na ontvangst te melden. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contact formulier waarna wij uw defect aanmelden in ons systeem.
Product garantie
Wanneer het defect zich voordoet binnen 12 maanden na aanschaf van het product, kunt u defecten reclameren bij ons. Dit doet u door contact met ons op te nemen. Met uitzondering van edelmetaal.
Oneigenlijk gebruik
Wanneer het defect is veroorzaakt door val- stoot of waterschade, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik ligt, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging.
Retourneren
Uw bestelling retourneren
Heeft u een defect artikel, een verkeerd ontvangen product of bent u niet tevreden over uw aanschaf? Neem dan contact met ons op. Wij willen u hier graag in ondersteunen.
Retourneren bij defect/beschadiging
Indien uw product bij ontvangst defect of beschadigd is, kunt u hiervan een melding maken bij ons. Wij gaan dan voor u kijken hoe wij dit voor u kunnen oplossen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contact formulier waarna wij uw defect aanmelden in ons systeem.
Afkoelperiode / retouren
Buiten de accessoires die wij verkopen, is het is niet mogelijk om, buiten een defect- of verkeerd geleverd artikel, artikelen retour te sturen. Dit omdat de producten die wij verkopen zijn gebonden aan wisselende koersen waardoor er prijs verschillen kunnen optreden. Of prijsverschillen zijn opgetreden is hierbij niet relevant. Lees aandachtig de product beschrijvingen door om mogelijke teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Betalingsmogelijkheden
Betalen met iDeal
Betaal eenvoudig vanuit uw vertrouwde bank omgeving. Op dit moment ondersteunen al de Nederlandse banken iDeal, u moet echter alleen gebruik maken van Internet bankieren.
Betalen met PayPal
Zorg er dan svp voor dat de naam van de betaler het zelfde is als de naam van de ontvanger. Als deze twee namen anders zijn, vragen wij achteraf om een copy legitimatie van de betaler en ontvanger om fraude uit te sluiten.
Betalen met Bitcoins
U kunt bij ons al uw producten met Bitcoins betalen. Update maart 2022: het is helaas (tijdelijk) niet mogelijk om met cryptocurrency te betalen. Wij hopen dit zo spoedig mogelijk weer te kunnen accepteren.
Betalen met Litecoin
U kunt bij ons al uw producten met Litecoin betalen. Update maart 2022: het is helaas (tijdelijk) niet mogelijk om met cryptocurrency te betalen. Wij hopen dit zo spoedig mogelijk weer te kunnen accepteren.
Betalen met uw Creditcard
Bent u in bezit van een Visa of Mastercard? Dan kunt u ook bij onze webshop veilig uw betaling uitvoeren.
Pay.nl als onze betaal provider.
Om een totaal pakket aan betaalmogelijkheden aan te bieden maken wij gebruik van Pay.nl. Pay.nl is een internationale betaal provider die het grootste pakket aan betaal mogelijkheden aanbied. Dit betekent dat u vanuit elk land veilig en snel uw betaling op onze website kunt uitvoeren.
Direct overmaken via MisterCash of GiroPay.
Omdat wij ook naar landen buiten Nederland verzenden, kunt u indien u geen creditcard heeft en woonachtig bent in bijvoorbeeld Belgie, via MisterCash of GiroPay uw betaling uitvoeren.
Direct overmaken via Directe banoverboeking.
Als u betaalt met directe bakoverboeking (middels een overboekingskaart of uw eigen online bankieren omgeving), zorg er dan svp voor dat de naam van de betaler het zelfde is als de naam van de ontvanger. Als deze twee namen anders zijn, vragen wij achteraf om een copy legitimatie van de betaler en ontvanger om fraude uit te sluiten.
Contant.
Bestellingen kunt u contant afrekenen op ons kantoor in Breezand. Maak hiervoor s.v.p. een afspraak met ons. Contant betalen is mogelijk op afspraak. Helaas moeten wij 2% stortingskosten rekenen voor contante betalingen. Briefjes van 200 en 500 euro kunnen wij op dit moment helaas niet accepteren. Contante betalingen dienen plaats te vinden met briefjes van 50 en 100 en mogen eventueel met kleinere briefjes worden aangevuld om het bedrag passend te maken.
______________________________________________________________________________________________________
FAQ / Veel gestelde vragen
- Geven jullie een terugkoopgarantie af? Antwoord: wij doen alleen beloftes die wij kunnen nakomen, dus op dit punt kunnen wij geen 100% garantie afgeven. Maar zolang wij de webshop runnen, is de kans 99,99% dat wij ook terugkopen tegen een goede prijs. Waarom geven wij geen garantie af? Mocht ‘iedereen’ van de laatste 3 jaar besluiten om op de zelfde dag aan ons terug te verkopen, dan hebben wij onvoldoende middelen om middelen om iedereen direct te betalen (er van uit gaande dat we een nette prijs bieden);
- Waarom zit er prijsverschil tussen goudbaartjes van Umicore en bijvoorbeeld Hafner, het is toch beiden 99.99% goud? Antwoord: Ons antwoord is een inschatting van de situatie en overige kennis: de ene leverancier maakt al 10tallen jaren goudbaartjes, de andere nog geen 10 jaar. Wij kunnen ons voorstellen dat de leverancier met minder lange historie; lagere prijzen hanteert omdat ze mensen moeten overtuigen om voor hun ‘nieuwe’ baren te kiezen. Wat verder overal in de economie zichtbaar is: het ene bedrijf verkoopt liever 10 producten met 10 winst, het andere bedrijf kiest ervoor om 60 producten te verkopen met 2 winst;
- Beschikken jullie over een AFM-vergunning? Antwoord: een AFM-vergunning is nodig als wij edelmetalen zouden opslaan voor klanten. Wij bieden onze klanten deze mogelijkheden (nog) niet aan. Om die reden hebben wij geen AFM-vergunning aangevraagd. Het hebben van een AFM-vergunning geeft klanten overigens nog geen absolute zekerheid omtrent de goede afwikkeling van orders: net zo min als het hebben van een rijbewijs ervoor zorgt dat u niet te hard rijdt (Google maar eens op “goudroof Rotterdam”. Het betreffende bedrijf beschikte ook over een AFM-vergunning).